Mesi tare blogi

Paadimajad Peipsi ääres ootavad!

Mesi tare paadimajad on omale nimed leidnud ning iga viimnegi detail on paika pandud. Nüüd on uksed valla ja ootame külastama ning puhkama Peipsi äärde.

Mesi tare rannas ootavad külalisi nüüdsest kolm paadimaja. Esimene neist, juba 3 aastat elamusmajutust pakkunud paadimaja nimega Mesi-spa sai kaks uut pereliiget Mesipesa ja Mesisviit.

Bronerida saab booking.com või e-kirjaga info@mesitare.ee

Alanud on uute paadimajade nimekonkurss!

ÜLESKUTSE!
Aita meie uutele paadimajadele nimed panna!

Alates 2017.a maikuust, mil sai valmis Mesi tare saunapaat, millele teie, armsate FB sõprade ja fännide abil sai nimeks valitud Mesi-spa, on perenaisel olnud salaunistus. Et kui tore ja vahva elamus külalistele see oleks, kui meil oleks Peipsi ääres üks kihvt paadikämpingmajade ala.

Et perenaine oli seda ainult oma peas ja une ootamise aegu mõtisklenud, oli seda toredam avastada, et ka Mesi tare peremehe mõtetes olid unistused sama rada veerenud. Nii oli ühtäkki meil ootel ja siis juba töös mitu uut paadiprojekti. Nüüdseks on aeg sealmaal, et jäänud on veel nipet-näpet detaile paika panna ja siit-sealt viimistleda, aga juunikuus saame meie uued paadimajad külalistele avada!

Aga nii nagu meie ettevõtmised on kulgenud ikka Mesi-pere rüpes, vajavad ka uued paadimajad vahvaid perre sobivaid Mesi-nimesid. Milliseid uhkeid nimesid meie paadimajad kanda võiksid? Kas sobiks Mesipesa või Mesiroos? Mesipärlikarp või Mesineitsi? Mesilennuk või Mesivrakk? Mesiparv või Mesi-TV? Kõik pakkumised oodatud siiasamasse algpostituse KOMMENTAARIDESSE.

Mõlemad uued paadimajad on kahekohalised öömajad, seal on istumiskohad ja kööginurk. Väljas on grilli- ja lõkkekoht ning istumiskohad. Sauna nendel paadimajadel peal ei ole.

Kõigi nimepakkujate (kes on ka Mesi tare kodumaja FB lehe jälgijad) vahel loosime välja KAKS ööbimist kahele Peipsi järve ääres nendes samades paadimajades. Loosimine toimub 29.mail 2020 ja võitjad kuulutame välja meie FB lehel!

Koroonakevad Peipsi ääres

Ajad on huvitavad!

Veel kuu aega tagasi ei oleks uskunud, et üks viirus peatab kogu elu maakeral. Eriti on tunda seda turismivaldkonnas – lennukid ei lenda, piirid on lukus, avalikud üritused ja kogunemised riiklikult keelatud, hotellid ja puhkemajad tühjalt seismas.

Püüame pead siiski mitte norgu lasta. Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab.

Kuna #püsikodus kohustus/ soovitus on pannud inimesed tubasemat elu elama, pakume võimalust seda natuke rõõmsamalt teha. Neile, kel puudub maakodu või suvila, saame meie puhkemaja pikaks perioodiks soodsa hinnaga välja rentida. Kõik on läbirääkimiste küsimus. Võta meiega julgelt ühendust info@mesitare.ee . Maal olemise võlu on just see, et on võimalik minna hoovi kevadpäikest nautima või jalutada meie rannaäärsel alal. Saab paadiga järvel kala püüda, seda hoovis grillida ja õhtul sauna teha. Karantiiniaeg võib olla mõnus puhkus, kui seda sobivas keskkonnas teha!

Teiseks tegeleme hooajatöödega – Mesi tare peremees käib igapäevaselt järvel särge püüdmas. Nii on meie tare seinad täis Peipsi noodiridasid ning peagi saame värsked voblad ka purki panna! Võtame vastu tellimusi ja paneme voblad pakiga teele!

Eelmisel suvel olime väga usinad ja korjasime, fermenteerisime ja kuivatasime väga palju ivantšaid! See kulub praegu väga ära, et immuunsust tugevdada. Saadame ivantšaid samuti pakiga teele!

Maal tegevusest puudu ei ole, isegi mitte koroonakevadel. Ühel hetkel viirus taandub, majandus elavneb ja inimesed saavad taas vabamalt liikuda. Selleks puhuks tegelemegi praegust aega kasutades meie peatse uue atraktsiooni renoveerimisega. Et Teie saaksite meie Samovarimajja külla tulla!

Mida uut toob 2020 Mesi tarele?

Kuna tänavu talve ei tulnudki ning meie karakatid kurvalt hoovil ootasid, võtsime ette 2020 suvehooajaks valmistumise.

1. Hetkel alles töö käib, kuid saame anda eelinfoks, et meie saunaga paadimajale lisandub juurde veel paadimajasid. Seega sel suvel saame Peipsi järve ääres pakkuda veel rohkem elamusmajutust.
  2. Ostsime ühe vana ja nukralt tühjana seisnud maja, et seda jõudumööda korda teha. Ühel päeval avame seal kaks põnevat näitust ning hakkame pakkuma suurematele gruppidele Peipsiveere teekultuuri õpitubasid.

Uutele paadimajadele on vaja ka toredaid nimesid. Et meie puhkemaja kannab nime Mesi tare ja esimene paadimaja on rahva poolt valitud nimega Mesi-spa, siis samas rütmis jätkates. Mis võiksid olla uute paadimajade nimed?

Sibulatee saunafEST tuli kahe üllatussaunaga

Oi, jälle meeleolukas ja kiire nädalavahetus selja taga. Sibulatee saunafEST sai neljandat korda peetud.

2 üllatussauna!

Kui kirja oli pannud 18 sauna, siis saime vahva üllatuse saunapäeva hommikul veel viimaseid ettevalmistusi saunasõprade saabumist oodates. Nimelt sõitsid kohal ekaks eriilmelist haagissauna, millega olime samuti läbirääkimise pidanud, aga polnud kindlat jah-sõna saanud.

Mis seal ikka, meil oli rõõm neid vastu võtta ning ritta seada. Seda enam meeleolukas olemine oli ja saunasõpradel saunu, mida külastada.

Rahva lemmiksauna tiitel läheb…

Saunu asusid külastama 120 saunalist 31 võistkonnas. Punkte, kiidusõnu ja rõõmu jagati ohtralt kõikide osalejate kohta ja nii oli äärmiselt keeruline seda ühte ja parimat, RAHVA LEMMIKSAUN 2020 välja kuulutada. Taaskord oli rebimine tiitli nimel tihe ja seekord läkski nii, et meie Sibulatee vene saunad jäid puha viiki. Täpselt ühepalju kiidusõnu ja punkte said Kalamehe talu ja Vaino talu vene saunad, mõlemad Nina külas.

Seega nemad ongi mõlemad tänavused rahvalemmik- tiitli kandjad!

Veelkord palju õnne teile!

Aga kolmaski koht ei tulnud kergelt kätte. Seal oli veelgi suurem omavaheline jõukatsumine ja seekord seljatas sõbralikus saunakonkurentsis Kargaja Kuke suitsusauna, Kadrina mõisa nõiamajasauna ja Sibulatee suure sõbra Hannese spetsiaalselt ehitatud kuppelsauna hoopis Mesi tare enda suitsusaun. Aga äärmiselt napilt 1 punktiga.

Aitäh kõigile saunaperemeestele, abilistele, osalejatele ja ilmataadile kah. Just saunafESTi hommikuks sadas alla ilus valge vaipkate ning saunatuju oli ülev!

Kas tuleb ka viies Sibulatee saunafEST?

Muidugi tuleb! Kohtumiseni järgmisel korral!

Fotode autor: Mari-Liis Lents

18 sauna 11 erinevas asukohas

See on Sibulatee saunafEST 2020!

Meil on tänavu taas põnevaid saunasid ja kümblustünne osalemas, niiet iga saunasõber leiab endale lemmiku! Püüdsime ka saunade asukohti hajutada nii, et väga pikka tühja sõitu osalejatel ei oleks. Seetõttu leiab saunasid seekord ka asukohtadest, kus meie saunasõbrad varasematel aastatel käinud ei olegi!

Lisaks on meil hea meel tervitada ka kalamees Ovet, kes tuleb kohale saunasõprade rõõmuks suitsukala müüma. Et saaks ihu puhtaks, meel rõõmsaks ja kõht täis!

Auhinnakotiski on erinevaid vahvaid meeneid ning pakkumisi meie Sibulatee ettevõtjatelt ning Peipsi toidu pakkujatelt. Nii leiab sealt Voronja galerii ja Alatskivi Mõisamaitsete veine, Liivi muuseumi trükiseid, Turgi talu õunaampse, meeneid Alatskivi looduskeskuselt, Alatskivi lossi keraamikakojalt, Puukujuritelt. Peipsimaa külastuskeskus paneb välja kangatrüki õpitoa, Kalamehe talu majutuse koos saunaga neljale inimesele ning Ranna Puhkebaas piletid kahele Tõnis Mägi kontserdile. Kargaja Kuke sauna perenaine on osav käsitöömeister, kes poetab kingikotti saunameeneid.
Traveler’s friend maitsvad snäkid, Alutaguse juustu snäkid ning Juhus pruulikoja käsitööõlled on samuti kingikotis ootel.

Juba nädala pärast Sibulatee saunafEST 2020!

Sibulatee saunafEST 2020

Kuulutame välja, et Sibulatee saunafEST 2020 toimub 8.veebruaril 2020 kell 12-19!

Ürituse lisainfot ja jooksvaid täiendusi saab jälgida ürituse Facebooki lehel (klikka pildil)

SSFevent

Veel ootame mõnede saunade tagasisidet liitumise kohta ja siis saame välja hõigata, mitu ja millised erinevad põnevad saunad tänavu saunasõpru ootavad!

Piiratud arv pileteid on juba saadaval Piletilevis ja lähevad nagu soojad saiad letist. Soovi korral osaleda tuleb kiiresti tegutseda, sest Sibulatee saunafESTile pääsevad vaid 100 kiiremat saunasõpra!

sibulatee saunafest

Kohtume peagi Sibulateel Varnjas!

2019 kokkuvõte

2019. aastal

• Avasime aasta algul Sibulatee esimese tänavaraamatukogu!
  • Meisterdasime ja panime üles Varnja kaupluse kõlge vajaliku infostendi ja nimetasime selle Sibulatee infolavkaks! Leia piirkonnas toimuva kohta infot ka sealt!
  • Osalesime Peipsi toidu III suurel peol Mustvees, Peipsi Toidu tänaval, Sibulatee puhvetite päeval ning pakkusime kohalikku toitu ning keetsime samovariteed tuhandetele inimestele.

• Käisime Mesi tare supikatlaga suppi keetmas koos abilistega Tagadi laadal (2x) ja Lindora laadal.

• Tervitasime külalisi Eestist, Hollandist, Soomest, Lätist, Leedust, Ameerikast, Lõuna-Koreast, Venemaalt ja paljudest muudest riikidest.

• Andsime intervjuud, et tutvustada meie tegemisi ja meie Sibulatee piirkonda raadiole RingFM, Tartu Postimehele, Õhtulehele, Delfile. Kuku raadiole.

• Olime oma looga eetris dokumentaalsarjas “Eesti lood. Sääskedest ja inimestest.”

• Meie tegemised pälvisid tähelepanu AK uudistes, Tartu Postimehes, Delfis.

• Meist rääkis puhkaeestis.ee keskkond, estonianwithabackpack blogi ning mitu väiksemat blogijat sattusid suve jooksul Mesi tare juurde ja Sibulateele seiklema.

• Meid külastasid Baltic Guide magazine ja Viro Nyt ajakirjanikud.

• Meie juures filmisid lõbusat noorte reisisaadet Hollandi TV.

• Käisime ise õppereisil Portugalis, et ammutada värskeid ideid, näha asju teise nurga alt ning tutvuda teiste inimeste ja nende tegemistega.

• Osalesime koostöövõrgustike Sibulatee, Peipsi toidu võrgustik ning Peipsimaa turism tegemistes.

• Tähistasime Sibulatee 10 sünnipäeva ja Peipsimaa Turismi 10 sünnipäeva.

• Tutvustasime Peipsiveere teekultuuri Alatskivi kooliõpilastele.

• Perenaist nomineeriti 2018 Ettevõtliku Naise tiitlile!

• Mesi tare nomineeriti Peipsimaa turismisihkoht 2019 tiitlile ja perenaine eraldi nomineeriti Peipsimaa turismiarendaja 2019 tiitlile.
  • Osalesime Peipsi järvefestivalil kalatoitude õpitubadega.

• Korraldasime eduka Varnja kalalaada, mida külastas juba üle 5000 inimest.

• Tegime suvel hoole ja armastusega kohalikke toidusuveniire.

• Panime oma samovarikollektsiooni uudistamiseks välja Mesi taresse.
  • Korraldasime Sibulatee saunafESTi ja Varnja saunafESTi, mis tõi kohale rohkelt rõõmsaid saunasõpru.

• Koolitasime end peremehega mitmetel koolitustel, teabepäevadel, infoseminaridel.

• Tegelesime Mesi tare arendamisega – meil valmis üks salaruum ehk hubane VANNItuba ja meie hoovi sai ehitatud eriti päikseline terrass.

• Meie rand sai valmis!!! Oleme seda rõõmu Mesi tare alguspäevadest saati oodanud ja nüüd on võseriku asemel ilus vaade Peipsi järvele. Ühtteist on veel natuke siluda, aga küll jõuame jooksvalt.

• Mesi tare ranna äärde tõime mitmed toredad paadid. Uuel aastal hõikame välja midagi uut ja põnevat.

• Tulime välja uue teenusega – avasta Sibulateed paadiga!
  • Aasta soovituim teenus meie külaliste poolt oli teist aastat järjest Peipsiveere teetseremoonia.

• Käisime peremehega lõpuks pulmareisil. Sihtkohaks valisime Aserbaidžaani ja sellest sai üks vahva inspiratsioonireis.
  • Tegime koos sibulateelistega talgupäevad ning värvisime, šabloonisime ja paigaldasime rõõmsavärvilised Sibulatee infoviidapostid.
  • Natuke puhkasime ja mängisime ka. Oli taas üks tore ja päikseline suvi!

• Tegime Mesi tare ette ühe vahva värvilise jõulupuu vanast kalamõrrast, kalakujulistest puuviitadest ning võrgumärgistuspallidest. Puhkaeestis portaal pani ta rivvi koos teiste eesti põnevate jõulupuudega rahvalemmiku valimiseks.